Hallberg Rassy Rasmus 35 Verkocht

Verkocht

VERKOCHT
Verkocht
Prijs:

Verkocht

Bouwjaar:

1976

Afmetingen:

10,50 m x 3,05 m x 1,35 m

Materiaal:

Polyester sandwich

Motor:

Volvo Penta MD21 https://www.youtube.com/watch?v=gF1HlPwFvT8

Ligplaats:

Aalsmeer Uiterweg

Meer over de Hallberg Rassy Rasmus 35

Nu scherp geprijst want deze Rasmus is nu € 5000 verlaagd. Wie komt er kijken naar dit super fijne familie zeiljacht. 

 

Harry Hallberg stichtte zijn werf in 1943 en in 1965 stichtte Christoph Rassy een werf in een pand dat onlangs door Hallberg was ontruimd. Hallberg-Rassy werd gevormd toen Rassy de hal van Hallberg kocht na de pensionering van Harry Halberg in 1972. Sinds 1988 zijn alle ontwerpen geproduceerd door de Argentijnse ingenieur en jachtontwerper Germán Frers . Tot op heden zijn meer dan 8.900 jachten voltooid door de werf. Het bedrijf is eigendom van de familie Rassy en wordt beheerd door Magnus Rassy.

Olle Enderlein. In de jaren 1965-1972 waren Harry Hallberg en Christoph Rassy concurrenten. In eerste instantie bouwde Christoph Rassy eenmalig boten.

De eerste boot die deel ging uitmaken van een serie was de " Rasmus 35 ", ontworpen in 1966 door de toenmalige Zweedse ontwerpster van elegante jachten,  Olle Enderlein . De eerste twee werden volledig in mahonie gebouwd en duurden elk een jaar om te bouwen. Deze boot was in veel opzichten zijn tijd vooruit. Het was een pionier op lange afstand cruiser met een krachtige motor en een centrale cockpit beschermd door een voorruit. Dit is een ontwerp dat tot op de dag van vandaag bij de Hallberg-Rassy-jachten is gebleven. Toen de Rasmus werd gepresenteerd, werden veel wenkbrauwen opgetrokken. Sommigen dachten dat de boot veel te groot was. In die tijd 35 voet werd beschouwd als een enorme bootmaat. Bovendien was het een zeilboot met een windscherm. Dit was een nooit eerder geziene combinatie.

Hij heeft boten zoals de Hallberg-Rassy Rasmus 35, die voor het eerst een middencockpit met windscherm en achterkajuit had, verdere ontwerpen voor dit bedrijf waren HR 352, HR 38, HR 382, ​​HR 41, HR 42, HR 45 en HR 49; maar ook voor andere scheepswerven (bijv. NAJAD ) ontwierp hij zeilschepen, bijvoorbeeld de OE-boten, die naar zijn initialen waren vernoemd. Een totaal van ongeveer 200 ontwerpen gaan terug naar hem. Harry Hallberg's meest vooraanstaande bijdrage was zijn begrip van de voordelen van het gebruik van GRP en het bouwen van boten in een serie. In 1963 was hij een van de pioniers in de serieproductie van zeilboten met GRP. Hij was de eerste succesvolle bouwer van GVK-rompen met houten bovenbouw in een reeks. Als een kwestie van nieuwsgierigheid vertellen we graag over een potentiële koper-koper, die in 1972 werd verscheurd tussen het kopen van een Mistral 33 uit de Hallberg-werf of een Rasmus 35 van de Rassy-werf. De Rasmus had een middencockpit en de Mistral had een achterkuip. De prospect vroeg een verkoper bij Hallberg waarom hij de Mistral moest kiezen:   "- Aangezien de boot een cockpit achterin heeft, riskeer je geen waterspatten in een achterkajuit"  was het antwoord. De toekomstige koper ging later naar de Rassy-werf om de Rasmus te bekijken. De volgende discussie vond plaats: Toekomstige koper aan Mr Rassy: 

- Waarom niet een boot met een achterkuip, zodat u geen water in de achterkajuit krijgt? - Wie beveelt dat aan? Vroeg de heer Rassy. - De mensen bij Hallberg in Ellös. - Dat zullen ze nooit meer zeggen. - Waarom niet? - Ik kocht vanmorgen de Hallberg-werf.

Een Rasmus werd besteld. Deze boot heeft dezelfde gelukkige eigenaar tot op de dag van vandaag. En trouwens; het water spat niet in de achterkajuit!

 

Een prachtig verhaal wat hoort met een schip als dit. belt u gerust even met de jachtmakelaar van White Whale Yachtbrokers Pieter Pepping (0031)06353345219 of mail [email protected]

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium merk Selden http://www.seldenmast.com/
Verstaging:
Staaldraad
Zeilen materiaal:
Dacron Dacron is een geregistreerd handelsmerk van Dupont voor gewoven polyesterdoek.
Zeilmaker:
Hagoort
Grootzeil:
Hagoort
Rolgrootzeil:
Dacron is zeer UV bestendig en afhankelijk van de uitvoering (zie onder) behoorlijk goed bestand tegen klapperen.
Genua:
Hagoort
Fok:
Voorzeil rolsysteem :
2x bindreef
Lieren:
2x Harken ST40 Two speed + reeflier + lier grootzeil + lier voorzeil
Handmatige lieren:
5
Opmerkingen:
2x Harken ST40 Two speed + reeflier + lier grootzeil + lier voorzeil Genua reefsysteem:  rolreefsysteem Fok: 1x voor rolreefsysteem, 1x voor babystag Fok reefsysteem: rolreefsysteem Stormfok:  1x voor babystag Spinnaker:  1x Bollejan: 1x voor rolreefsysteem

Veiligheid

Bilgepomp:
Handmatig Elektrisch 1x handbediend + 1x elektrisch
Brandblusser:
MOB Systeem:
ja op marifoon
Radarreflector:
Noodvuurwerk:
Reddingsvesten:
4 : 2x automatisch opblaasbare reddingsvesten (Secumar) + 2x vaste stof reddingsvesten + 2x lifeline voor reddingsvest + 2x dek lifeline
Gasbun met afvoer:
Zelflozende kuip:
Opmerkingen:
Bijboot: 2.20 m rubber + roeispanen plus Noodhelmstok

Disclaimer:
Hoewel er uiterste zorg besteed is aan de correctheid, volledigheid en actualiteit van onze informatie kunnen hieraan geen rechten worden ontleend.

Verkoop kantoor

White Whale Vinkeveen